El Geek

Ez a blog nem igazi blog, nem érdemes RSS feedre tenni, mert csak a számítástechnikában szerzett tapasztalataim rögzítése - nem találtam neki jobb helyet. Rendszeresen frissülni sem fog, nekem lesz jó visszanyúlni egy-egy elfeledett probléma esetén, illetve a gugli remélhetőleg idevezeti az embert, ha hasonló problémája lesz, mint nekem. A blog írásához ugyanis pont az vezetett, hogy vannak problémák, amelyekre a gugli nem első helyen szállítja a megoldást, kicsit jobban meg kell túrni értük az internetet.

Friss topikok

Táp problémák

2011.05.19. 18:08 | 765mb | Szólj hozzá!

Címkék: leáll táp psu felpörög

Összeállítottam a napokban egy gépet. A táppal sajnos probléma adódott. Arra jutottam, hogy ha leesik a terhelése, akkor kikapcsol, majd újraindul. Ennek tünetei:

  • mikor csak az alaplap volt rajta, akkor csak felpörgött a ventilátor és le is állt
  • mikor rádugtam merevlemezt és DVD-t is, akkor a DVD kinyomásakor művelte ugyanezt

A megoldás tápcsere lett, vita sem volt, a boltban azt mondták, van ilyen, hogy a táp és az alaplap nem megy együtt. Itt azért ment, mert ha rákötöttem még egy DVD játékost, akkor nem indult újra a pohártartó kiadásakor...

Mindenesetre ahhoz, hogy a tápra kenhessem a dolgot ki kellett próbálni ezt-azt. Ennek összefoglalása következik.

Először redukáltam a rendszert a következőkre:

  • alaplap
  • táp
  • CPU

Ennek sípolással, vagy LED-del jeleznie kéne, hogy nincsen memória. Nem csinált semmit.

Tápot azzal gondoltam kizárni, hogy kipróbálom egy másik gépben - ment. De az új alaplap meg gond nélkül ment a másik gép tápjával!

Itt gondolkodtam el a terhelés növelésén, ami ugye bejött.

Ha nem jött volna be, akkor a következők maradnak.

CPU: én véltem hallani csippanást (mint kiderült tévesen). Ha kiveszem CPU-t, akkor is csippan? Ugyanis az alaplap mélyebb doksija szerint a CPU init után csippan.

Szóba jött egy BIOS reset jumperrel, esetleg még az elem kivétele is.

A legrosszabb verzió szerint pedig attól ment tönkre, hogy a 2x2 tűs csatlakozót először nem dugtam rá, a leírás meg említi, hogy ez nem egészséges. Szerencsére ez nem volt gond.

Jó tudni, hogy létezik PCI slotba dugható kártya, ami ki tudja adni magából, hogy a bootolás pontosan hol állt meg. Ha nem oldódott volna meg a probléma, szervizbe vittem volna, hátha van ilyen kártyájuk, nézzük meg mit mond, ki a hibás.

Hasonló tünetek, illetve megoldások olvashatók a következő linkeken.

itt nem volt érdemi válasz szerintem

Tápcsere volt a megoldás. Többieknek nem - azoké új volt.

Ugyanígy új az egész

Elem probléma

CMOS resetnek tűnik

Itt pedig a 80h kódokról lehet olvasni, ez tutira megmutatja, hol állt le a bekapcsolás:

A bejegyzés trackback címe:

https://elgeek.blog.hu/api/trackback/id/tr632917288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása